By-ordning

Eleverne i udskolingen har mulighed for at forlade skolens område i pauserne kl. 9.55-10.15 og kl. 11.15-11.45.

For 7. årgang træder ordningen først i kraft efter uge 42.

Formålet med byordningen er

• At vise tillid til eleverne
  • At give eleverne muligheder i stedet for begrænsninger
  • At lære eleverne at påtage sig et ansvar

Eleverne må kun forlade skolen til fods. Når de går til og fra byen, skal de gå ad ruten via Johannes Kochsvej – skolegårdene, hvor de yngste opholder sig, må ikke benyttes til og fra byen.

Skolen opfordrer eleverne til at købe sunde mad- og drikkevarer. Usunde varer må ikke medbringes på skolen.

Hvis eleverne forlader skolen, sker det på eget og dermed forældrenes ansvar. Skolen er med andre ord ikke tilsynspligtig og kan derfor heller ikke på nogen måde stilles til ansvar. Evt. forsikringsspørgsmål er derfor hjemmets anliggende.

Hvis forældre ikke ønsker, at deres barn skal kunne benytte muligheden, skal det gøres klart for barnet og meddeles skolen.

Skoleledelsen kan periodevis sætte byordningen ud af kraft. Dette kan gælde for alle, grupper af elever eller enkelte elever.

Elever i de øvrige klasser må kun forlade skolen efter aftale med en lærer.

Anbefalet i Pædagogisk Råd d. 30.11.00

Vedtaget på skolebestyrelsesmøde d. 13.12.00